سفارش تبلیغ
صبا ویژن


فانوس

هرگز به پسری پیشنهاد ازدواج ندهید. به محض آنکه پیشنهاد ازدواج از دهن دختری خارج شد ناگهان پسر به شدت باد میکند. او احساس برتری میکند و بعدش هم خیال میکند موجود مزاحمی به گردنش آویزان شده و باید هر طور شده او را از گردن خود دور کند! اصلاً مهم نیست که شما پولدارتر، زیباتر، باهوش تر، تحصیل کرده تر، موفق تر، خانواده دار تر یا ... از او باشید. حتی مهم نیست او دهاتی، زشت، بی سواد، بی فرهنگ یا ... باشد. به هر حال این پیشنهاد به او ثابت میکند شما ترشیده و درمانده و بی کلاسید و او با شما فرسنگها فاصله عمودی دارد و باید از آسمان هفتم به شما نگاه کند و با شما حرف بزند. گول حرفهای روشنفکر مابانه پسرها را نخورید. حتی اگر آنها بظاهر خود را روشنفکر نشان دهند و بگویند زمانه عوض شده و دخترها هم میتوانند به خواستگاری بروند و ... اصلاً باور نکنید. پسرها بر خلاف دخترها همیشه سنتی میمانند. سنتی ماندن به نفع آنهاست و منافعشان را تأمین میکند. بنابراین به راحتی آن را کنار نمیگذارند.

هرگز با پسری که میخواهید ازدواج کنید، دوست نباشید. پسرها هم یک قانون ناگفته دارند "دختری را بگیر که به تو محل نمیگذارد" شاید باورتان نشود اما پسرها برای زن گرفتن، از دوست دخترهای خود فراری اند. آنها دخترهایی را میپسندند که آنها را تحویل نمیگیرند، ناز میکنند، دماغشان بالاست و خلاصه دست نیافتنی به نظر میایند. دوست دخترها سرگرمی اند و کتاب های خوانده شده و تکراری اند، هیجان انگیز نیستند و به درد ازدواج نمیخورند. برای زن گرفتن، باید رفت سراغ دخترهای جدید.

هرگز با پسرهای سن پایین دوست نشوید: بعضی از دخترها خیال میکنند پسرهای سن پایین ساده تر و مهربان تر و از نظر جنسی قوی تر و بامزه ترند اما همه اینها گمان و وهم است. پسرهای سن پایین در دوستی، اغلب تنها یک هدف را دنبال میکنند! آنها شما را تبدیل میکنند به موش های آزمایشگاهی تا با شما تمرین کنند و روی شما آزمایش کنند. آنها به هیچ وجه قصد ازدواج ندارند و در روابطشان چنین چیزی را دنبال نمیکنند. اگر هم روزی دیدید دم از ازدواج میزنند بدانید یا برایتان دام میگذارند و یا از آن بچه مذهبی هایی هستند که البته چند سال بعد از اینکه خرشان پل گذشت یادشان میافتد که جوانی نکرده اند و آن وقت میروند سراغ دخترهایی که جوانی کردن را به یادشان بیاورند! شاید هم منظورشان از ازدواج همان ازدواج موقت است. قالبی که آنها برای شرعی کردن هوس های زودگذر خود در عین نداشتن احساس گناه، پیشنهاد میکنند! پسرهای سن پایین حتی محبت کردن هم بلد نیستند و البته اسم همه ناکارآمدی هایشان را میگذارند بی تجربگی! اکثر آنها همیشه بو میدهند. در زندگیشان خبری از مسواک و ادکلن نیست!

هرگز در رابطه ای که با یک پسر دارید هدیه ندهید. این هم از عجایب است که این روزها دخترها هدایای گران قیمت و لوکس میخرند و به دوست پسرهایشان به هر بهانه ای تقدیم میکنند! این حرکت زشت، که ظاهراً نوعی کادو دادن و در باطن نوعی باج دادن است، بیشتر مخصوص دخترهای بدون اعتماد به نفس است. دخترهایی که عقده خود کم بینی دارند و عزت نفسشان پایین است. خصوصاً اگر این هدیه، اولین هدیه و کادو در دوستی آنها باشد. اگر دختری هستید که میخواهید برای دوست پسرتان کادو بخرید قبل از خرید چند سوال اساسی از خود بپرسید: چرا میخواهم برای او کادو بخرم؟ انگیزه اصلی ام از این کار چیست؟ آیا بدون کادو خریدن نمیتوانم به هدف خود برسم؟ آیا او تا به حال به من کادو داده است؟ آیا با این کار میخواهم خودم را در دل او بیشتر جا کنم؟ آیا راه بهتری برای این کار وجود ندارد؟ آیا علاقه او به من با رد و بدل مادیات بیشتر میشود؟ آیا او مادی است و راه بهتری برای بدست آوردن دل او وجود ندارد؟ این کار من برای او چه معنا و مفهومی دارد؟

البته تعداد این قبیل سوالها خیلی زیاد است. سوال هایی که ما را بیشتر به خودمان میشناسانند و حتی شناختمان را از دوست پسرمان هم بیشتر میکنند. خودتان را گول نزنید و به جای باج دادن، سعی کنید در روابط، خودتان باشید. اگر شما را همینطوری که هستید نپذیرند با کوهی از رشوه و باج دادن هم نمیتوانید در روابط خود موفق باشید.

هرگز به پسری پیشنهاد دوستی ندهید. این روزها بعضی دخترها خودشان را خیلی روشنفکر میدانند. آنها گمان میکنند بین دختر و پسر فرقی نیست و آنها هم حق دارند از بین پسرها حق انتخاب داشته باشند و همیشه نقش انتخاب شونده را بازی نکنند. به نظر من درست میگویند منتها مشکل اینجاست که طرف مقابل آنها چنین نظری ندارد یعنی پسرهای دور و بر، از آن سنخ پسرهای عهد دقیانوس هستند که فقط زبانشان روشنفکر شده و دلشان هنوز مانند پدرجد پدربزرگهای ماست! وقتی دختری به سمت پسری میرود و پیشنهاد دوستی یا شماره تلفن یا خلاصه نخ های واضح میدهد همیشه یک اتفاق میافتد. البته پسر به ظاهر با آغوش باز نخ را میگیرد اما آن را برای همیشه بعنوان نخ دست دوم در صندوقچه نگه میدارد!

او جلوی دوستان پسرش پز میدهد که دخترها به او توجه دارند و او را دوست دارند و برایش سر و دست میشکنند و چنین دختری را به دوستان و اطرافیانش نشان میدهد و پز میدهد. پیشقدم شدن در پیشنهاد دوستی با یک پسر، یعنی صادر کردن حکم بی ارزشی و بی احترامی و ضایع شدن دختر برای همیشه نزد آن پسر. چنین دختری در نظر پسر سهل الوصول و دست یافتنی جلوه میکند.

اصطلاحی که برای یاد کردن از آنها بین پسرها رد و بدل میشود این است "از این دخترها که همه جا ریخته!" این دخترها حتی اگر در دهان پسر عسل بگذارند، اگر برایش جان فشانی و فداکاری کنند و حتی اگر خودشان را برای آن پسر بکشند، باز هم در صندوقچه باقی میمانند. چشم پسر همیشه به دنبال دخترهای دیگر است. بدنبال دخترهای دست نیافتنی که به کسی نخ نمیدهند و همه پسرها در آرزوی آنها هستند و لابد از آسمان پایین افتاده اند. همان دخترهایی که بر خلاف دخترهای پیشقدم، در نظر پسرها به درد ازدواج میخورند و زن زندگی اند! اصلاً مهم نیست که آنها دوست دخترهای پسرهای دیگر بوده باشند. اصلاً مهم نیست هیچ حرف مشترکی بین آنها وجود نداشته باشد. مهم این است که ظاهراً آنها، به کسی نخ نمیدهند! دخترهای پیشقدم تا آخر رابطه، درجه دو و بدهکار شناخته میشوند چون قدمی به جلو گذاشته اند باید همیشه به دل پسر راه بیایند، باید کارهایش را از کارهای خانه تا کارهای بانکی و خرید و ... انجام دهند. باید در مواقع لازم در دسترس باشند، باید حتی اگر لازم شود خرج آقا پسر را بدهند بالاخره خودشان خواسته اند وارد رابطه با چنین نوگل شازده ای بشوند پس باید تبعاتش را بپذیرند!

قبل از اینکه حرف ازدواج بینتان باشد، درباره ازدواج کلمه ای نگویید. دوستی در ذهن پسرها هیچ ربطی به ازدواج ندارد! یک لحظه خود را به جای پسرها بگذارید. مثلاً به جای یک پسر 22 ساله یا حتی 28 ساله که میخواهد با یک دختر دوست شود. فکر میکنید انگیزه او برای دوستی چیست؟

پز دادن به پسرهای دیگر.

امتحان کردن خود (که ببینند عرضه پیدا کردن دوست دختر دارند).

افزایش اعتماد به نفس.

وقت گذرانی و خوش گذرانی.

عشق و حال (داشتن رابطه جنسی یا نیمه جنسی) مجانی.

یادگیری رفتار و رابطه با زنها (بیرون آمدن از بی تجربگی و دست و پا چلفتی بودن).

داشتن کسی که با او در مهمانی ها ظاهر شود.

گاهی هم مقاصر مالی.

اما انگیزه دخترها چیست؟ بیشتر دخترها در یک فضای رمانتیک و عاشقانه بدنبال کسی میگردند که شریک زندگی و همسر آنها باشد. آنها از اینکه همسر آینده شان را با خواستگاری و به شکل سنتی و بدون شناخت، انتخاب کنند منزجرند. دوستی با پسر را روشی موثر و عاقلانه برای شناخت و عاشق شدن میدانند اما چه فایده؟ به محض آنکه صحبت ازدواج یا تصور همسر شدن یا خواستگاری یا ... پیش بیاید ناگهان دوستی از این رو به آن رو میشود. ناگهان زنگ خطر مغز پسرها به صدا در میاید و در گلویشان احساس خفگی میکنند! قفسه سینه شان تنگ میشود و کمرشان در زیر بار احساس آویزان شدن دوست دخترشان خم میشود! در این حالت یا بدنبال راه فرار میگردند و یا رک و راست به دوست دخترشان تذکر آیین نامه ای میدهند که از اول شرط کرده اند که قصد ازدواج ندارند! از احساساتی بودن دخترها و زیر پا گذاشتن شرط و شروط توسط آنها گله میکنند و پیش دوست پسرهایشان میگویند امان از دست این دخترهای آویزون ضعیف! البته ناگهان یادشان میافتد که دخترهای دیگر را امتحان کنند! اگر بر فرض محال دوست پسری پیدا کردید که از شما خواستگاری کرد، کاملاً به او شک کنید. حتی میتوانید مطمئن باشید که شما خیلی خیلی خیلی از او سر هستید و او از شما خیلی پایین تر است. این احتمال هم هست که در حال لجبازی با کسی باشند مثلاً در حال لجبازی با پدر یا مادر یا ... وگرنه تقریباً همه پسرها برای ازدواج ترجیح میدهند سراغ دختر آفتاب مهتاب ندیده بروند! دختری که دست نیافتنی باشد، جدید باشد! مادرشان او را تایید کند، بتوانند عیبهایشان را از او پنهان کنند و پیش او مثل یک شاهزاده به نظر برسند! شعار ناگفته پسرها این است دوست دختر یک اسباب بازی موقت است. برای زندگی دائم باید بدنبال زن زندگی بود!

اگر دوست پسرتان به شما گفت که متفاوت ترین دختر زندگیش هستید، مطمئن باشید به بقیه هم این حرف را زده و خواهد زد. قبلاً این قانون فقط به دخترهای نواجوان 12 تا 17 سال گفته میشد! اما حالا به لطف زود باورتر شدن دخترها، به همه سنین آموزش داده میشود! اینکه تمجیدهای دوست پسرهایشان را خیلی جدی نگیرند و گول حرف های قشنگ و گوگولی آنها را نخورند!

هرگز از دخترهای دیگر جلوی دوست پسرتان بد نگویید. وقتی جلوی پسرها از دخترهای دیگر بدگویی میکنید، حتی اگر منظور بدی نداشته باشید، پسرها گمان میکنند بشدت دوست داشتنی هستند و شما دارید به این وسیله آنها را نسبت به دخترهای دیگر بدبین میکنید تا در دام خود نگهشان دارید! یا گمان میکنند شما آدم حسودی هستید و تازه بعدش شما را به همه دخترهای دنیا تعمیم میدهند و میگویند همه دخترها حسودند! یا گمان میکنند دختر مورد نظر دختر خیلی خوبی است و شما با بدگویی از او میخواهید کاری کنید که رقیب را از میدان به در کنید و خودتان را به او قالب کنید! یا گمان میکنند شما آدم بدجنسی هستید و پشت سرتان به دیگران میگوید دختر بدی نیست اما کمی بدجنس است! در هر حالت شما محکومید.

هرگز با تحکم و قدرت با پسرها گفتگو نکنید. از آنجا که پسرها،  ترسو، ناز نازو، عزیزکرده مامان و بابا و در درون ضعیف و بشدت ناتوان هستند به هیچ وجه تحمل دخترهای قوی را ندارند. البته آنها دخترهای قوی را میخواهند، اما برای بارکشی، پول درآوردن، جمع کردن خانه زندگی و خلاصه جمع و جور کردن پسرهای دست و پا چلفتی، که تعدادشان هم خیلی زیاد شده. اما همین دخترهای قوی و توانا، در مقابل مردها باید سر تعظیم فرو بیاورند و با ناز ناز و پیش پیش حرف بزنند و با عزیزم و جانم رفتار کنند! اگر دختر بخت برگشته ای اشتباهاً جلوی پسری از دهانش کلماتی خارج شود که حتی کمی رنگ و بوی تحکم داشته باشد، ناگهان به عنوان دختری مردنما، بی ادب، پرخاشگر، عصبانی و بد اخلاق شناخته میشود!


یکشنبه 91/9/5 | 6:59 عصر | سمیرا حسنی | نظرات () |

www . night Skin . ir