سفارش تبلیغ
صبا ویژن


فانوس

قرائتی

 
رییس ستاد اقامه نماز کشور، به بانوان بدحجاب توصیه کرد: همان طور که دوست ندارید زنان دیگر ولو یک درصد هم دل شوهرانتان را بربایند، شما هم با حجاب مناسب خود، مانع از دلربایی از شوهران زنان دیگر شوید.

 

حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، شب گذشته طی سخنانی در جشن «هلهله فرشته ها» که به مناسبت سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا(س) در حسینیه شهدا برگزار شد، اظهار داشت: بنده وقتی به دانشگاه ها و جاهای دیگر برای سخنرانی می روم به دختران و زنان می گویم شما که نمی خواهید یک درصد هم زنان دیگر ، دل شوهرانتان را ببرند، خودتان نیز آرایش کرده و بدحجاب در جامعه حاضر نشوید.وی همچنین با اشاره به آیات قرآن به تبیین و بررسی مشکلات فراروی ازدواج جوانان پرداخت و گفت: برخی این طور فکر می کنند که مشکلات مالی ، دلیل اصلی تاخیر در ازدواج است و حال آن که بخشی از مشکل این مساله است و همه اش این نیست.

 

این مفسر قرآن در ادامه به داستان ازدواج حضرت موسی(ع) با دختر حضرت شعیب (ع) اشاره کرد و افزود: این داستان که در قرآن نیز به آن اشاره شده دارای نکات بسیار مهمی است که از آن جمله گیرندادن به داماد در بحث خواستگاری است.

به گزارش سایت پاتوق98: وی یادآور شد: بی شک بسیاری از مشکلات ازدواج جوانان با تمسک به آیات نورانی قرآن کریم و معارف غنی اهل بیت (ع) و نیز ارائه سبک زندگی اسلامی قابل حل شدن است.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه والای خانواده و ازدواج در اسلام ابراز داشت: بر اساس آیات قرآن مجید، رابطه پیامبر اکرم‌(ص) با مردم رحمت و رابطه مردم با پیامبر اکرم‌(ص) مودت است و در همین قرآن آمده که رابطه زن و شوهر با یکدیگر باید بر اساس مودت و رحمت باشد.

وی همچنین با اشاره به این که یکی از دلایل دور شدن از حلال خدا ، انجام محرمات است، خاطرنشان کرد: این که گاهی ازدواج های جوان ها به تاخیر می افتد یکی از دلایلش به خاطر طرح دوستی و رفاقت ریختن جوان ها با دختران نامحرم است و حال آن که اگر بر اساس نگاه اسلامی رفتار کنند ، بسیاری از تنگناها و مشکلات حل می شود.


دوشنبه 91/12/7 | 9:51 عصر | سمیرا حسنی | نظرات () |

www . night Skin . ir